Jeg holder pusten

– Men, er han bra nok for deg?

Jeg vet ikke hva jeg skal svare.

Er han bra nok for meg?

Hva vil det si å være bra nok? For meg?

Hvis han ikke er bra nok for meg, hvem skulle han da være bra nok for?

Vet du hva jeg gjør når jeg virkelig skal stålsette meg for noe?

Jeg trekker pusten. Skikkelig dypt. Prøv det.

Prøvde du? Stoppet du der? Eller pustet du dypt og sakte ut igjen også.

Jeg driver ikke med sånt.

Jeg stålsetter meg. Og stopper der.

Er han bra nok for meg?

Jeg trekker pusten dypt.

Jeg leter etter et svar.

Jeg leter etter hvem jeg er.

Og hvor jeg er.

Jeg holder pusten.

Tenk om han ikke er bra nok for meg, da.

Han er jo sikkert ikke bra nok for meg.

Siden de spør.

Når jeg før eller senere puster ut,

Så får jeg si det til han.

Så kan jeg breie meg skikkelig

På den dronningtronen igjen.

Alene på toppen.

Best.

Om Marianne Wahl-Larsen

Mine overskrifter på faglig kompetanse er veiledning, opplæring/undervisning, språkarbeid og utvikling av gode arbeidsprosesser.
Dette innlegget ble publisert i Følg min kamp, Sitater, sanger, dikt og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

